Σύνταξη άρθρου: Ιζαμπέλλα Λαδοπούλου

Επιμέλεια άρθρου: Κωνσταντίνος Ουρανός

 

Τοιχογραφία Μυκηναϊκής περιόδου, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Κατά την αρχαιότητα, οι γυναίκες χρησιμοποιούσαν για την περιποίησή τους φυσικά προϊόντα. Ήξεραν την αξία διαφόρων ευεργετικών τροφίμων που θεωρούνταν ότι προσδίδουν περισσότερη λάμψη και ευεξία. Φυσικά αυτό δεν είναι μύθος και αποτελεί ένα από τα πιο σίγουρα μυστικά ομορφιάς που πρέπει να γνωρίζουμε.

Ας δούμε κάποια τρόφιμα που ενισχύουν τη δύναμη των μαλλιών και των νυχιών μας, καθώς και τη λάμψη και την ενυδάτωση του δέρματός μας:

Κρέας: είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες, οι οποίες αποτελούν και κύριο δομικό συστατικό των μαλλιών. Η διατροφή με επαρκή πρόσληψη πρωτεϊνών μειώνει την τριχόπτωση και βοηθά στην αναγέννηση της τρίχας.

Σολομός, ελαιόλαδο, ξηροί καρποί: είναι πλούσια σε βιταμίνη Ε, η οποία θεωρείται αντιοξειδωτικό. Τα αντιοξειδωτικά ενισχύουν τη δύναμη των μαλλιών και αποτρέπουν την ξηροδερμία.

Φρούτα και λαχανικά: περιέχουν βιταμίνη C, της οποίας μία κύρια λειτουργία είναι ο σχηματισμός του κολλαγόνου. Το κολλαγόνο είναι η ουσία που παράγει ο οργανισμός για να διατηρείται το δέρμα ακέραιο και ελαστικό. Η βιταμίνη C έχει επίσης και αντιοξειδωτική δράση.

Γαλακτοκομικά και πράσινα φυλλώδη λαχανικά: τα γαλακτοκομικά περιέχουν βιταμίνη Β12 και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά είναι πλούσια σε φυλλικό οξύ. Τα θρεπτικά αυτά συστατικά συμμετέχουν στη μεταφορά οξυγόνου στα θυλάκια της τρίχας των μαλλιών αλλά και σε ολόκληρο το σώμα. Ανεπαρκής διοχέτευση οξυγόνου μπορεί να κάνει τα μαλλιά θαμπά, αδύναμα και να προκαλέσει τριχόπτωση.

Συκώτι: εκτός από το ότι ανήκει στην ομάδα του κρέατος και έχει τα οφέλη που προαναφέραμε, είναι πλούσιο σε σίδηρο. Ο σίδηρος συμμετέχει στη μεταφορά οξυγόνου όπως η Β12 και το φυλλικό οξύ και η ανεπάρκειά του μπορεί να προκαλέσει τα ίδια αρνητικά χαρακτηριστικά στα μαλλιά σας.

Οι αρχαίες Ελληνίδες γνώριζαν και χρησιμοποιούσαν όλα τα παραπάνω. Ας μην ξεχνάμε ότι κάποιες από αυτές έμειναν στην ιστορία για την θρυλική ομορφιά τους!

 

 

Ηλ.Ταχ.: ygeia@athinodromio.gr

Αναστασία Γερογιάννη

Διαιτολόγος – Διατροφολόγος Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης

 

Ηλ. Ταχ.: ygeia2@athinodromio.gr

Ιζαμπέλα Λαδοπούλου

Διαιτολόγος – Διατροφολόγος Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης

 

Ηλ. Ταχ. : ygeia3@athinodromio.gr

Ευγενία Γεωργακοπούλου

Νοσηλεύτρια, Προϊσταμένη Πυρηνικής Ιατρικής