Σύνταξη άρθρου: Κωνσταντίνος Ουρανός

Επιμέλεια: Περίανδρος Καράλης

 

Αρτ Αθήνα, Ωδείο Αθηνών, 2018

Από το 1993 η Αθήνα διαθέτει και αυτή την ετήσια συν-έκθεση των γκαλερί της πόλης. Το γεγονός, κάθε χρόνο, είναι μέγα και δηλωτικό της εξωστρέφειας, που χαρακτηρίζει τον χώρο των εικαστικών γενικώς, των δημιουργών και των γκαλερί γενικότερα και είναι ένα καλό δείγμα του επαγγελματισμού και του οράματος των επιμελητών τέχνης και των επιμελητών των μουσείων.

Αρτ Αθήνα, Ωδείο Αθηνών, 2018

 

Τη διοργάνωση της Art Athina (Αρτ Αθήνα) την έχει ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Αιθουσών Τέχνης και ο εκάστοτε καλλιτεχνικός Διευθυντής της Αρτ Αθήνα. Λαμβάνουν μέρος όλες οι γκαλερί της Αθήνας (Διαβάστε τον σχετικό οδηγό μας: Όλες οι γκαλερί της Αθήνας), οι οποίες είναι περίπου 53 στον αριθμό καθώς και πολλοί εκθέτες από το εξωτερικό. Πολλές πληροφορίες για τη διοργάνωση μπορεί να βρει κάνεις στην επίσημη ιστοσελίδα της Art Athina ( Αρτ Αθήνα).

Οι καλλιτέχνες που λαμβάνουν μέρος κάθε χρόνο είναι έως και τριακόσιοι και είναι τύχη να τους συναντά κανείς δια ζώσης και να μιλούν για το έργο τους. Η Αρτ Αθήνα είναι, επί της ουσίας, το εικαστικό πανόραμα της Αθήνας και ένας καλός τρόπος να πάρει κανείς μια πολύ σαφή ιδέα του τι παράγεται στον χώρο των εικαστικών τεχνών και του πώς και από ποιους γίνεται η διαχείριση αυτής της παραγωγής.

Αρτ Αθήνα, Ωδείο Αθηνών, 2018

Το κέρδος των νέων από την Αρτ Αθήνα

Είναι σαφώς απαραίτητο να πάρει κανείς τα παιδιά του, είτε αυτά είναι μικρά είτε είναι έφηβοι και να τα πάει και να δουν από κοντά όλα αυτά τα συγκεντρωμένα έργα τέχνης και τους δημιουργούς τους. Το κέρδος είναι πολλαπλό. Τα παιδιά βλέπουν, καταρχήν, εκ του σύνεγγυς αυτά τα, εν πολλοίς, άγνωστα όντα, τους εικαστικούς καλλιτέχνες. Εξοικιώνονται επίσης με την Τέχνη. Μην ξεχνάμε πως μαζί της έρχονται σε επαφή κυρίως (ή και μόνο!) μέσω των σχολικών επισκέψεων στα μουσεία, των σχολικών εγχειριδίων, οπόταν αυτά αναφέρονται στην Τέχνη, των αρχιτεκτονημάτων/τοποσήμων… Κατά τα λοιπά η επαφή γίνεται μόνο μέσω τρίτων (τηλεόραση, κινηματογράφος, διαδίκτυο, ψευδοΤέχνη στους δρόμους, διακόσμηση, πολύ πιο σπάνια μέσω εξωσχολικών βιβλίων για την Τέχνη), με όποιες θετικές ή αρνητικές συνέπειες μπορεί να συνεπάγεται αυτό. Μη λησμονούμε πως τα παιδιά ήδη από την γ’ τάξη του δημοτικού σχολείου έως και τη γ’ λυκείου διδάσκονται Ιστορία της Τέχνης στα κεφάλαια των πολιτισμών, στο μάθημα της Ιστορίας. Ιδού η ευκαιρία λοιπόν ώστε να αποκτήσει περαιτέρω αξία και λειτουργία αυτή η γνώση, να διασυνδεθεί στο μυαλό των νέων με το παρόν. Τα μουσεία ούτως ή άλλως καθώς και οι αρχαιολογικοί χώροι, τα παλαιοπωλεία, οι γκαλερί και η Αρτ Αθήνα δεν είναι η ζώσα συνέχεια αυτών των μαθημάτων;

 

Ηλ. Ταχ.: [email protected]

Κωνσταντίνος Ουρανός

Δάσκαλος