Σύνταξη άρθρου: Ανδριάνα Δημητριάδου

Επιμέλεια άρθρου: Κωνσταντίνος Ουρανός

 

Αγαπητοί γονείς,

Ένα μείζον θέμα που απασχολεί κάθε χρονιά τους περισσότερους γονείς αλλά και τους εκπαιδευτικούς είναι το ζήτημα της καλής συνεργασίας μεταξύ τους. Μην ξεχνάμε πως ο σκοπός τους είναι κοινός και αφορά στην πρόοδο και στην ολοκληρωμένη κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού.

Η σχέση γονέων και εκπαιδευτικών

Η σχέση αυτή μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικού είναι θεμελιώδους σημασίας. Η πολυπλοκότητά της και η σοβαρότητά της καταδεικνύει πόσο πολλοί είναι οι παράγοντες που την επηρεάζουν. Κάποιοι από αυτούς, οι πιο σημαντικοί, είναι το κοινωνικό, οικονομικό και μορφωτικό υπόβαθρο των γονέων, οι παιδαγωγικές και εκπαιδευτικές απόψεις του δασκάλου ή και ακόμα η εκπαιδευτική πολιτική του κάθε σχολείου. Η συνεργασία αυτή λοιπόν είναι αναγκαίο να λειτουργήσει παραγωγικά σε κάθε περίπτωση! Για να επιτευχθεί αυτό, θα πρέπει και οι δύο πλευρές να επιδιώξουν μια ουσιαστική συνεργασία με γνώμονα το καλό του παιδιού.

Ο γονέας

Τι πρέπει να κάνω λοιπόν ως γονιός για να πετύχω αγαστή και παραγωγική συνεργασία; Πρώτα απ’ όλα πρέπει να την επιδιώκω! Δηλαδή να υπάρχει η πρόθεση για ουσιαστική επικοινωνία με τον εκπαιδευτικό. Να επικοινωνούμε συχνά, συχνότατα! Θα πρέπει καθ΄ όλη όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς να παρουσιάζουμε στον εκπαιδευτικό την πραγματική εικόνα που παρουσιάζει το παιδί στο σπίτι, χωρίς φόβο. Μην ξεχνάτε ότι ο δάσκαλος είναι εκεί για να μας καθοδηγήσει και να μας συμβουλέψει. Όχι για να μας κρίνει. Μετέπειτα, είναι καλό, αφού έχουμε συζητήσει με τον εκπαιδευτικό, να εφαρμόζουμε τις συμβουλές, τις οποίες μας έχει δώσει καθώς είναι απολύτως βέβαιο, ότι θα βοηθήσουν το παιδί μας. Δηλαδή κατανοούμε τα όσα συζητήσαμε και τα κάνουμε πράξη.

Ο εκπαιδευτικός

Να μην ξεχνάμε ότι ο δάσκαλος ή η δασκάλα είναι με το παιδί μας αρκετές ώρες την ημέρα και το παιδί αποκτά μια ισχυρή σχέση μαζί του/της. Αποτελεί ένα από τα καθοριστικά πρότυπά του. Αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να μας χαροποιεί και να το ενισχύουμε ιδιαιτέρως. Με λίγα λόγια το παιδί πρέπει να νιώσει ότι ο εκπαιδευτικός είναι πλήρως αποδεκτός από τον γονιό του… Είναι μεγάλο λάθος ακόμη και σε περίπτωση που δε συμφωνούμε με κάποια εκπαιδευτική τακτική του δασκάλου, να τον κατηγορούμε ή να τον μειώνουμε στο παιδί μας, διότι τότε το παιδάκι μας έρχεται σε μια συναισθηματική σύγκρουση η οποία δεν είναι καθόλου ωφέλιμη ούτε για το ίδιο, αλλά ούτε και για εμάς.

Καθώς όμως η σχέση γονιού και εκπαιδευτικού είναι μια ακόμα ανθρώπινη σχέση είναι πιθανόν να υπάρξουν διαφωνίες και καμιά φορά συγκρούσεις. Σε αυτήν την περίπτωση είναι καλό να είμαστε ανοιχτοί στον διάλογο και να έχουμε πάντα στο μυαλό μας, πως ό,τι κάνουμε έχει αντίκτυπο στο παιδί μας. Περισσότερες πληροφορίες για αυτό στο άρθρο μας: Όταν είναι δύσκολη η συνεργασία εκπαιδευτικών και γονέων.

Με καλή διάθεση και από τις δύο πλευρές και κοινό σκοπό τη βελτίωση και την πρόοδο των παιδιών, η συνεργασία γονέων και δασκάλου θα φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα!

 

 

Ηλ. Ταχ: [email protected]

Κωνσταντίνος Ουρανός

Δάσκαλος

 

Ιωάννα Ασυλογιστάκη

Δασκάλα

 

Τάσσος Κυρίκος

Μαθηματικός