Σύνταξη άρθρου: Αναστασία Γερογιάννη

Επιμέλεια άρθρου: Κωνσταντίνος Ουρανός

 

 

Το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα, στα οποία ανήκουν το τυρί και το γιαούρτι, είναι πηγές πρωτεϊνών υψηλής βιολογικής αξίας και μια από τις πλουσιότερες πηγές ασβεστίου για τον οργανισμό. Το ασβέστιο είναι απαραίτητο δομικό συστατικό για τον οργανισμό και κυρίως για τα οστά και τα δόντια καθώς συμβάλλει και στη σωστή ανάπτυξη. Τα παιδία τα οποία χτίζουν τη σκελετική τους μάζα μέχρι και την ενηλικίωσή τους είναι απαραίτητο να καταναλώνουν τις συνιστώμενες ποσότητες γάλακτος σε καθημερινή βάση.

Εκτός από το ασβέστιο αυτή η ομάδα τροφίμων αποτελεί πηγή βιταμινών όπως η ριβοφλαβίνη, η βιταμίνη Β12, βιταμίνες Α και D αλλά και ανόργανων στοιχείων όπως φώσφορο, κάλιο, μαγνήσιο και ψευδάργυρο.

Τα παιδιά θα πρέπει να καταναλώνουν 2 μερίδες γάλακτος και γαλακτοκομικών προϊόντων καθημερινά.

Για ηλικίες από 1 μέχρι 2 ετών πρέπει να καταναλώνεται πλήρες γάλα το οποίο περιέχει όλες τις λιποδιαλυτές του βιταμίνες ενώ μετά τα 2 έτη μπορεί να καταναλώνεται πλήρες ή ημιαποβουτυρομένο γάλα και γιαούρτι (1,5-2%).

Χρήσιμες συμβουλές για τους γονείς

  1. Σε περίπτωση που το παιδί δεν πίνει καθόλου γάλα μπορείτε να το αναμίξετε με φρούτα και μέλι ή κακάο δημιουργώντας smoothies. Είναι προτιμότερο το παιδί να καταναλώσει έτσι το γάλα, παρά καθόλου!
  2. Αποφύγετε την κατανάλωση σοκολατούχων γαλάτων εμπορίου ή σακχαρούχων.
  3. Σιγουρευτείτε ότι το παιδί σας καταναλώνει και άλλου είδους γαλακτοκομικά προϊόντα όπως τυρί και γιαούρτι.
  4. Προτιμήστε ελληνικά τυριά χαμηλά σε λιπαρά και αλάτι όπως φρέσκια μυζήθρα, κατίκι, ανθότυρο.
  5. Αποφύγετε τη χρήση κρέμας γάλακτος σε φαγητά και αντικαταστήστε την με γιαούρτι ή γάλα εβαπορέ.

Φυσικά ο κύκλος του γάλακτος δεν κλείνει με το πέρας της παιδικής ηλικίας. Όλα τα παραπάνω ισχύουν για όλες τις φάσεις της ανθρώπινης ζωής και ιδιαίτερα για την εφηβεία, όπου τόσες αλλαγές συμβαίνουν στο σώμα, οι ανάγκες του οποίου αυξάνουν κατακόρυφα.

Γάλα λοιπόν!

 

 

Ηλ.Ταχ.: ygeia@athinodromio.gr

Αναστασία Γερογιάννη

Διαιτολόγος – Διατροφολόγος Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης

 

Ηλ. Ταχ.: ygeia2@athinodromio.gr

Ιζαμπέλα Λαδοπούλου

Διαιτολόγος – Διατροφολόγος Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης

 

Ηλ. Ταχ. : ygeia3@athinodromio.gr

Ευγενία Γεωργακοπούλου

Νοσηλεύτρια, Προϊσταμένη Πυρηνικής Ιατρική