Σύνταξη άρθρου: Ελευθερία Κρασσά

Επιμέλεια άρθρου: Κωνσταντίνος Ουρανός

 

Startup, με απλά λόγια…

Με τον όρο Startup (στάρτ-απ) ή, όπως λέμε στα ελληνικά, νεοφυής επιχείρηση, αναφερόμαστε σε μια επιχείρηση που έχει ιδρυθεί από έναν ή περισσότερους επιχειρηματίες και έχει ως στόχο την ανάπτυξη ενός κλιμακούμενου επιχειρηματικού μοντέλου. Με πιο απλά λόγια, μια Startup επιχείρηση έχει ως βάση της μια ιδέα που επιλύει ή αντιμετωπίζει ένα πρόβλημα.

Αν και ο συγκεκριμένος όρος δεν περιορίζεται στο είδος της επιχείρησης ή της ιδέας, συνήθως περιγράφει νεοσύστατες επιχειρήσεις με υψηλή ανάπτυξη και έντονη τεχνολογική επιρροή. Το ανθοπωλείο της γειτονιάς σου είναι startup; Μάλλον όχι. Αλλά αν το συγκεκριμένο ανθοπωλείο καλλιεργεί με ιδιαίτερο και οικολογικό τρόπο τα λουλούδια του και τα προωθεί έξυπνα και δημιουργικά στην αγορά αξιοποιώντας την υπάρχουσα τεχνολογία, τότε ναι (!), μπορεί να θεωρηθεί νεοφυής επιχείρηση. Καταλαβαίνουμε, λοιπόν, ότι μια startup επιχείρηση είναι κάτι παραπάνω από μια μικρή εταιρεία.

Δυστυχώς, μέχρι και σήμερα δεν υπάρχει ένας παγκόσμια αποδεκτός ορισμός για το τι ακριβώς σημαίνει να είσαι startup επιχείρηση, γι’ αυτό και είναι αρκετά δύσκολο να αναφέρουμε πότε μια επιχείρηση, αφού εξελιχθεί, παύει να θεωρείται startup. Πολλοί είναι οι παράγοντες που μπορούν να προσδιορίσουν πότε μια startup επεκτείνεται και γίνεται ένας σταθερός οργανισμός στην αγορά, όπως ο ρυθμός ανάπτυξης, ο αριθμός των εργαζομένων που την αποτελούν, το επαγγελματικό μοντέλο που εφαρμόζεται, και η χρηματοδότηση που λαμβάνεται.

Καταξιωμένες Ελληνικές Startup εταιρείες

Μπορεί η κρίση να αύξησε τα ποσοστά ανεργίας και να αποθάρρυνε τον κόσμο από το να ριψοκινδυνέψει στο επιχειρείν. Υπάρχουν, όμως, παραδείγματα Ελλήνων που πίστεψαν στις δυνατότητές τους και, με συνοδοιπόρο την ιδέα τους, διέπρεψαν και πέτυχαν τους στόχους του. Οι παρακάτω είναι μόνο ένα μικρό δείγμα από τις ελληνικές νεοφυείς επιχειρήσεις, οι οποίες αναπτύχθηκαν με επιτυχία τα τελευταία χρόνια. Ας τις δούμε.

  1. Augmenta
    H Augmenta ιδρύθηκε το 2016 και έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα σύστημα διαφοροποιημένης λίπανσης τελευταίας τεχνολογίας με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης. Με την βοήθεια αλγορίθμων μη επιτηρούμενης ή μηχανικής μάθησης (deep learning) βελτιώνει την αγροτική παραγωγή σε πραγματικό χρόνο. Μάλιστα, η ίδια η εταιρεία αναφέρει ότι με την χρήση του δικού της συστήματος, ένας παραγωγός μπορεί να αυξήσει την παραγωγή σίτου κατά 12%, να μειώσει τη χρήση λιπασμάτων κατά 15% και να αυξήσει τα επίπεδα πρωτεϊνών της παραγωγής κατά 20%. Παράλληλα, γίνεται χρήση πιο οικολογικών μεθόδων, φιλικών προς το περιβάλλον.
    Στα τελευταία πολύ θετικά νέα της εταιρείας, συμπεριλαμβάνονται η σύναψη συνεργασίας με τη μεγαλύτερη αγροτική εταιρεία της Φινλανδίας, τη Ηankkija και η νίκη της στο EIMA International’s Technical Innovation Prize και στο Blue Award για το 2021. Τέλος, μετά την λήψη χρηματοδότησης, το 2019, ύψους 2,5 εκατ. δολαρίων από την Hardware Club, η Augmenta επεκτείνεται στη Βόρεια και Νότια Αμερική.
  2. Spotawheel
    H ομάδα της Spotawheel ξεκίνησε την επιχειρηματική της δραστηριότητα τον Απρίλιο του 2015 και μέχρι σήμερα έχει σημειώσει λαμπρή πορεία στον χώρο. Η συγκεκριμένη εταιρεία προσφέρει μια αξιόπιστη, εύκολη και εμπράγματης πίστης λύση στη διαδικασία αγοράς και πώλησης μεταχειρισμένου αυτοκινήτου. Βασικοί άξονες που ξεχώρισαν αυτήν την επιχειρηματική ιδέα είναι ο ακριβής και αναλυτικός έλεγχος που πραγματοποιείται στο όχημα (σε παραπάνω από 200 σημεία), η γρήγορη και εύκολη πραγματοποίηση δοκιμών και ελέγχων (test drive) «στην πόρτα σου» και η βοήθεια με όλες τις διαδικαστικές υποχρεώσεις της γραφειοκρατίας. Απλά, εύκολα και γρήγορα.
    Χαρακτηριστική και πρόσφατη απόδειξη της επιτυχίας της Spotawheel αποτελεί η λήψη νέας χρηματοδότησης ύψους 10 εκ. δολαρίων της VentureFriends, με τη συμμετοχή της VelocityPartners.
  3. Novoville
    H ιδέα της Novoville είναι να στηρίξει δήμους και δημότες. Η ίδια αποτελεί μια ελληνική νεοφυή εταιρεία που ως στόχο έχει να βοηθήσει την καθημερινότητα των πολιτών και να εκσυγχρονίσει τις δημοτικές υπηρεσίες, κάνοντας τη ζωή των δημοτών πιο εύκολη. Η πλατφόρμα της απευθύνεται τόσο στους δήμους όσο και στους δημότες, παρέχοντας στην ίδια πλατφόρμα ηλεκτρονική εξυπηρέτηση πολιτών, ηλεκτρονική επικοινωνία και διαβουλεύσεις, ηλεκτρονικές πληρωμές, διαχείριση εθελοντών του δήμου και λειτουργία «έξυπνης» στάθμευσης οχημάτων (parking και mobility).
    Η Novoville έχει ήδη επεκταθεί και στο εξωτερικό, διατηρώντας γραφεία στην Αθήνα και στην καρδιά του Λονδίνου.
  4. Workable
    H Workable ιδρύθηκε το 2012 και μέχρι σήμερα έχει βοηθήσει παραπάνω από 20.000 επιχειρήσεις να επιλέξουν τους κατάλληλους υπαλλήλους. Μέσω της δημιουργίας ενός προγράμματος SaaS κατάφεραν να βρουν τις μεταβλητές εκείνες που βοηθούν στην εύρεση του καλύτερου βιογραφικού ανάμεσα σε χιλιάδες άλλα, για κάθε θέση εργασίας. Αυτό δεν μπορεί παρά να γλιτώνει χρόνο στους υπευθύνους ανθρωπίνων πόρων αλλά και να μειώνει τις πιθανότητες επιλογής ακατάλληλου υπαλλήλου. Η κάλυψη μιας θέσης μέσα στην εταιρεία παύει να είναι ρίσκο.
    Μέχρι και σήμερα η ομάδα της Workable συνεχώς αυξάνεται, το ίδιο και οι εταιρείες που την εμπιστεύονται.
  5. InstaShop
    H InstaShop αποτελεί μια από τις σημαντικότερες ελληνικές startups, και αυτό γιατί δίνει την δυνατότητα στους χρήστες της εφαρμογής να πραγματοποιήσουν παραγγελίες σε σούπερ μάρκετ και τοπικά μαγαζιά της περιοχής τους μέσω του κινητού ή του υπολογιστή τους. Όραμα της InstaShop είναι να αποδεσμεύσει τους χρήστες της εφαρμογής από τη χρονοβόρα διαδικασία που απαιτείται σήμερα για να πραγματοποιήσει κάποιος τις αναγκαίες αγορές, προσφέροντάς του επιπλέον ελεύθερο χρόνο μέσα στην ημέρα.
    Η επιχείρηση έκανε την εμφάνισή της το 2015 με έδρα το Ντουμπάι και, σε μόλις πέντε χρόνια, αναπτύχθηκε θεαματικά. Πλέον, η InstaShop έχει εξαγοραστεί από τον όμιλο Delivery Hero έναντι 360 εκατομμυρίων δολαρίων.

Πώς θα ξεκινήσω τη δική μου Νεοφυή Επιχείρηση (Startup)

Μήπως όλα τα παραπάνω σε έβαλαν σε σκέψεις; Μήπως ήδη έχεις μια ιδέα που θεωρείς επιτυχημένη αλλά δε γνωρίζεις από πού να ξεκινήσεις; Υπάρχουν μερικά βασικά βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις.

  1. Η ιδέα
    Αρχικά, όλα ξεκινούν με μια καλή ιδέα. Στόχος δεν πρέπει να είναι η δημιουργία μιας Startup καθώς αυτή επί της ουσίας δεν αποτελεί παρά το μέσο. Στόχος είναι η επίλυση ενός προβλήματος που βρίσκεται στην κοινωνία. Τέτοια προβλήματα μπορείς να συναντήσεις στη δική σου καθημερινότητα. Η δική σου ζωή και τα προβλήματα, αυτά που εσύ αντιμετωπίζεις, μπορούν να γίνουν οι καλύτερες πηγές για την εύρεση μιας επιτυχημένης επιχειρηματικής ιδέας. Τι είναι αυτό που χρειάζεσαι; Τι πιστεύεις ότι θα έκανε τη δική σου καθημερινότητα λίγο πιο εύκολη ή λίγο καλύτερη; Ουσιαστικά, πρέπει να μπεις στη διαδικασία να φτιάξεις κάτι (προϊόν ή υπηρεσία) που πρώτα απ’ όλα θα χρησιμοποιούσες εσύ ο ίδιος.
    Μια ακόμα πρακτική, που χρησιμοποιούν ορισμένες ομάδες, είναι να σκεφτείς κάτι που ήδη γίνεται αλλά γίνεται με λάθος τρόπο. Δηλαδή, η ιδέα σου θα μπορούσε να βελτιώσει μια ήδη υπάρχουσα υπηρεσία ή προϊόν.
  2. Έρευνα και πάλι έρευνα
    Το επόμενο βήμα είναι να κοιτάξεις αν η ιδέα σου είναι όντως μοναδική, αν υπάρχουν ήδη πατέντες πάνω σε αυτό που έχεις σκεφτεί. Το βήμα αυτό είναι σημαντικό, διότι θα σε βοηθήσει να καταλάβεις αν χρειάζεται να πας ένα βήμα πίσω ή αν μπορείς ελεύθερα να προχωρήσεις στο επόμενο βήμα.
    Στην περίπτωση που παρατηρήσεις ότι η ιδέα σου είναι όντως μοναδική, τότε το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να την κατοχυρώσεις επίσημα ως δική σου! Με αυτόν τον τρόπο θα είσαι σίγουρος ότι κανένας δεν θα μπορεί να την αντιγράψει και να τη χρησιμοποιήσει με το δικό του όνομα. Υπάρχουν διάφοροι τύποι δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας ανάλογα με το είδος της ιδέας. Δεν πρέπει να υποτιμάμε την κατοχύρωση της ιδέας μας, όσο πιο νωρίς γίνει τόσο πιο σίγουροι θα είμαστε.
  3. Οι κατάλληλοι άνθρωποι
    Αφού έχουν προηγηθεί τα βασικά βήματα της ιδέας, το επόμενο στάδιο είναι να χτίσεις την ομάδα σου. Αυτό το σημείο ίσως να είναι από τα πιο σημαντικά αφού, μιλώντας από προσωπική εμπειρία, αυτό το βήμα μπορεί να βοηθήσει αλλά και να διαλύσει εντελώς το όλο εγχείρημα. Το πόσα άτομα θα χρειαστείς στην ομάδα σου, τουλάχιστον στην αρχή, εξαρτάται από την ιδέα σου. Εδώ αξίζει να τονίσω ότι οι περισσότερες startup ξεκινάνε με λίγα άτομα και μικρές ομάδες. Οπότε σε αυτήν τη φάση επίλεξε την ποιότητα από την ποσότητα. Ίσως μερικά επαγγέλματα και ειδικότητες να σου φανούν πιο χρήσιμα για την υλοποίηση της ιδέας σου.
    Φυσικά, οι συμφωνίες που θα γίνουν με τα μέλη της ομάδας σου, ακόμα και αν είναι οικογένεια ή στενοί φίλοι, πρέπει να πλαισιώνονται από νομική κάλυψη. Οπότε θα χρειαστεί να έρθεις σε επικοινωνία με νομικούς.
  4. Ξεκίνα να υλοποιείς την ιδέα σου
    Κάθε ιδέα είναι μοναδική και το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν είναι όλες το ίδιο εύκολες στην υλοποίηση. Πρέπει όμως να ξεκινήσεις να χτίζεις κάτι, είτε αυτό είναι πρόγραμμα, είτε ιστοσελίδα, είτε ένα φυσικό προϊόν. Σε αυτό το βήμα θα ξεκαθαρίσεις μαζί με την ομάδα σου αρκετά πράγματα για το πώς πρέπει να γίνουν και πρέπει να χρησιμοποιήσετε όλον τον απαραίτητο χρόνο, ώστε να συζητήσετε όλες τις παραμέτρους ως την παραμικρή λεπτομέρεια. Παραλλήλως πρέπει να ετοιμάσετε και μια σύντομη παρουσίαση, που θα σας βοηθήσει και στο επόμενο βήμα. Είναι μια καλή ευκαιρία να στοχεύσετε το αγοραστικό σας κοινό και να ορίσετε τα έσοδα/έξοδα που θα προκύψουν τα πρώτα χρόνια. Με αυτήν την παρουσίαση θα καταφέρετε να βρείτε την πρώτη σας χρηματοδότηση. Συνήθως, αλλά όχι πάντα, αυτοί που χρηματοδοτούν πρώτοι την ιδέα μας είναι άτομα του στενού μας κύκλου ή ακόμα και εμείς οι ίδιοι… και αυτό δεν είναι ντροπή!
  5. Βρες τους πρώτους σου πελάτες
    Το να βρεις τους πρώτους σου πελάτες δεν είναι εύκολο, ίσως είναι και το πιο δύσκολο σημείο. Σκέψου ότι πρέπει να πείσεις μερικούς ανθρώπους, που δεν σε ξέρουν, για το πόσο καλή είναι η ιδέα σου και πόσο θα τους βοηθήσει. Πρέπει εντέλει να σε εμπιστευτούν με τα χρήματά τους. Σίγουρα η παρουσίαση που φτιάξατε στο προηγούμενο βήμα θα φανεί χρήσιμη.
    Οι πρώτοι μας πελάτες είναι αυτοί που θα μας βοηθήσουν να βρούμε και τους επόμενους, οπότε πρέπει να λειτουργήσουμε όσο πιο επαγγελματικά και έξυπνα γίνεται. Οι αντιδράσεις και τα σχόλια που θα κάνουν μπορούν να βοηθήσουν την ιδέα να προσαρμοστεί στις πραγματικές ανάγκες του καταναλωτικού κοινού, το οποίο στοχεύουμε.
  6. Διαγωνισμοί και Προγράμματα Καινοτομίας
    Ως νεοφυής επιχείρηση έχετε τη δυνατότητα να συμμετάσχετε σε διάφορους διαγωνισμούς και προγράμματα καινοτομίας. Οι διαγωνισμοί και τα προγράμματα αυτά, πέρα από το χρηματικό έπαθλο της νικητήριας ιδέας, αποτελούν εργαλεία ανάδειξης και εδραίωσης της ιδέας σας στην αγορά. Διαγωνισμοί υπάρχουν σε παγκόσμιο, ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο, και κάθε είδος έχει να προσφέρει και κάτι διαφορετικό.
    Στην Ελλάδα, η Cardlink μαζί με το Κέντρο ACEin του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, διοργανώνουν το πρόγραμμα καινοτομίας Emphasis, όπου εξειδικευμένοι επαγγελματίες καθοδηγούν τις ομάδες στη διαδικασία ανάπτυξης της ιδέας τους. Επίσης, το τελευταίο διάστημα έχουν θεσπιστεί τα Ελληνικά Βραβεία Νεοφυούς Επιχειρηματικότητας, που προσφέρουν τόσο χρηματικά έπαθλα στις πιο ανταγωνιστικές ιδέες, όσο και συμβουλευτική καθοδήγηση.
    Φυσικά, υπάρχουν πολλοί διαγωνισμού που μπορείτε να αναζητήσετε και που εξειδικεύονται σε συγκεκριμένους τομείς, όπως λ.χ. διαγωνισμοί για καινοτόμες ιδέες που αφορούν στο περιβάλλον. Πρέπει να αποφασίσετε τι ταιριάζει καλύτερα στην ιδέα σας και να τολμήσετε να συμμετάσχετε.
  7. Η ανάπτυξη
    Αν όλα τα παραπάνω πάνε καλά, αργά ή γρήγορα θα δείτε την ιδέα σας να παίρνει σάρκα και οστά, και τους κόπους σας να ανταμείβονται. Σιγά σιγά, οι πελάτες θα αυξάνονται, τo ίδιο και τα έσοδα της εταιρείας σας, δίνοντάς σας τη δυνατότητα να επεκτείνεστε συνεχώς. 

Τα παραπάνω βήματα δεν αποτελούν κανόνες και φυσικά υπάρχουν πολλοί τρόποι για να στηθεί μια νεοφυής επιχείρηση. Η ανάλυση ήταν με βάση την προσωπική εμπειρία και την ενασχόληση με το αντικείμενο. Κάθε ιδέα είναι μοναδική, το ίδιο και η πορεία της. Το σημαντικότερο είναι να μη φοβηθείτε την αποτυχία και να μη σας τρομάξει ο κίνδυνος.

Πώς θα κατοχυρώσω την ιδέα μου

Έχεις βρει την τέλεια ιδέα και αποφασίζεις να κάνεις με μερικούς γνωστούς και φίλους τα πρώτα βήματα για να φτιάξετε μια startup. Μην ξεχάσεις να κατοχυρώσεις την ιδέα σου και όλα τα πνευματικά δικαιώματα που αυτή μπορεί να περιλαμβάνει. Μπορεί τώρα να μη σου φαίνεται σαν ένα σοβαρό θέμα και να το θεωρείς μέχρι και υπερβολικό, αλλά η κατοχύρωση της ιδέας/πατέντας, είναι η μοναδική νομική κάλυψη που έχεις για την απόδειξη της πατρότητας της. Και φυσικά, αν πιστεύεις τόσο στην ιδέα σου, γιατί να διακινδυνεύσεις να την «κλέψει» κάποιος; 

Παρακάτω αναφέρονται τέσσερα βασικά σημεία που πρέπει να προσέχεις και να ελέγξεις καθώς αναπτύσσεις την ιδέα σου.

  • Σύμφωνο Εμπιστευτικότητας (Non-Disclosure Agreement)
    Το σύμφωνο εμπιστευτικότητας, όσο και αν εμπιστεύεσαι τα μέλη της ομάδας σου, είναι αναγκαίο. Δεν πρόκειται για τίποτα παραπάνω από μια σύμβαση σύμφωνα με την οποία τα συμβαλλόμενα μέρη (όποιος δηλαδή σχετίζεται με την ιδέα και την ίδρυση της επιχείρησης) υπογράφουν την τήρηση απόλυτης εχεμύθειας όσον αφορά εμπιστευτικές πληροφορίες τόσο της ιδέας όσο και σχετικών εγγράφων της startup σας. Το συγκεκριμένο σύμφωνο θα φανεί ιδιαιτέρως χρήσιμο κατά την περίοδο επικοινωνίας με επενδυτές, που θα χρειαστεί να αναφέρετε επιπλέον πληροφορίες σχετικά με την ιδέα σας.
    Φυσικά, υπάρχουν κάποια σημεία όπου θα πρέπει να προσέξετε. Αρχικά, πρέπει να διαχωρίσετε πολύ προσεκτικά τις απολύτως σημαντικές πληροφορίες που πρέπει να μπουν στο σύμφωνο, και να μην τα περιλάβετε όλα. Κάτι τέτοιο σίγουρα θα δυσκόλευε πολύ την επικοινωνία σας με την αγορά. Επιπλέον, το σύμφωνο θα πρέπει να είναι τέτοιο ώστε να μην τρομάξει κάποιο τυχόν μέλος ή επενδυτής. Θα πρέπει να χρησιμοποιείται ως ασπίδα και όχι ως φόβητρο.
  • Πατέντα
    Η κατοχύρωση πατέντας για την αξιοποίηση της ιδέας είναι το δεύτερο βασικό βήμα που πρέπει να πραγματοποιήσεις με την ομάδα σου. Τα βήματα για την κατοχύρωση είναι αρκετά απλά και αναφέρονται στην επίσημη ιστοσελίδα του Ψηφιακού Κέντρου Καινοτομίας του Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών.

1. Είσοδος
Για αρχή θα πρέπει να εγγραφείς σαν χρήστης στην αντίστοιχη πλατφόρμα, όπου θα χρειαστεί να συμπληρώσετε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες της «επιχείρησης».

2. Καταχώρηση Στοιχείων Ιδέας
Σε αυτό το βήμα θα χρειαστεί να συμπληρώσεις όλα τα στοιχεία της ιδέας σου. Φυσικά, θα πρέπει σε αυτό το σημείο να έχουν συμφωνηθεί και οριστικοποιηθεί όλες οι λεπτομέρειες της ιδέας, γιατί μαζί με τα στοιχεία θα πρέπει να παραδοθεί περιγραφή του καινοτόμου στοιχείου της ιδέας και πρόσθετα αρχεία που την τεκμηριώνουν.

3. Υποβολή και Έλεγχος Μοναδικότητας
Αφού κατοχυρώσετε τα στοιχεία της ιδέας, το σύστημα αυτόματα θα είναι σε θέση να σας αναφέρει εάν η ιδέα υπάρχει ήδη, δηλαδή έχει κατοχυρωθεί από κάποια άλλη ομάδα, όπου και απορρίπτεται η δικιά σας κατοχύρωση, ή να προτείνει τροποποιήσεις στο έγγραφό σας ούτως ώστε να αποφευχθούν κοινά στοιχεία με άλλες πατέντες.

4. Ολοκλήρωση

Οι πληροφορίες που αναφέρονται στο συγκεκριμένο άρθρο είναι μερικά βασικά πράγματα που πρέπει όλοι να έχουμε κατά νου και να γνωρίζουμε αν θέλουμε όντως να μπούμε στον χώρο της νεοφυούς επιχειρηματικότητας. Να θυμάσαι ότι το ρίσκο είναι πάντα εκεί και δεν πρέπει να το φοβηθείς. 

«Μην φοβάσαι την αποτυχία, αρκεί να το κάνεις σωστά μια φορά.» – Drew Houston, Dropbox Co-Founder and CEO

 

Πηγές

  1. Cohan, P. S. (2019). What’s Next?. In Scaling Your Startup (pp. 231-241). Apress, Berkeley, CA.
  2. Graham, P. (2012). Startup= growth., 1.
  3. Augmenta
  4. Spotawheel
  5. Novoville
  6. Workable
  7. InstaShop
  8. Επίσημος Ιστότοπος της Ευρωπαϊκής Ένωσης – Διπλώματα Ευρεσιτεχνίας
  9. Ψηφιακό Κέντρο Καινοτομίας – Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών
  10. Πρόγραμμα Ανοιχτής Καινοτομίας Emphasis, από την Cardlink και το ACEin του ΟΠΑ

 

Ηλ.Ταχ.: oiko@athinodromio.gr

Ελευθερία Κρασσά

Φοιτήτρια στο Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, Ο.Π.Α.

 

Αναστασία Μοσχόβη

Λογίστρια

 

Λίνα Ριζκάλα

Οικονομολόγος