Οδηγίες και πληροφορίες για την Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση

Σύνταξη άρθρου: Ιωάννα Ασυλογιστάκη

Επιμέλεια άρθρου: Κωνσταντίνος Ουρανός

Ας ξεκινήσουμε με τούτο: η τηλεκπαίδευση σώζει, κυριολεκτικώς, τη φετινή σχολική χρονιά, η οποία είναι, όπως διαπιστώνεται, ιδιάζουσα. Τα σχολεία πότε ανοιχτά και πότε κλειστά και βασιζόμενα στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση επιτελούν την κοινωνική τους αποστολή και καθήκον με κάθε τρόπο. Πρόβλημα μέγα, καταρχάς, αποτελεί το ασαφές της ημερομηνίας του πότε θα επιστρέφουν κάθε φορά στα θρανία τους οι μαθητές. Με την τηλεκπαίδευση, λοιπόν, να παραμένει στο άμεσο τουλάχιστον μέλλον το μόνο εναλλακτικό μέσον για να λειτουργεί η Εκπαίδευση, είναι καλό να θυμηθούμε τον τρόπο λειτουργίας και τους κανονισμούς που τη διέπουν.

Υλοποίηση

Οι σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αναστέλλουν κατά περιόδους τη λειτουργία τους. Η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, που προσφέρουν, συνεχίζεται καλύπτοντας την απαιτούμενη διδακτέα ύλη. Η υλοποίησή της πραγματοποιείται μέσω κατάλληλης ψηφιακής πλατφόρμας, η οποία καθιστά δυνατή την απευθείας μετάδοση ήχου και εικόνας. Η προτιμώμενη ψηφιακή πλατφόρμα του Υπουργείου Παιδείας είναι το Webex Meetings της εταιρείας Cisco Hellas A.E. . Το Webex, το οποίο έχει διαμορφωθεί ειδικά για αυτό, με ειδικές παραμετροποιήσεις (π.χ. «κλειδωμένες» ψηφιακές αίθουσες, στις οποίες ο εκπαιδευτικός έχει τον αποκλειστικό έλεγχο εισόδου), παρέχεται δωρεάν προς το Ελληνικό Δημόσιο και έχει δε ενταχθεί στις διαπιστευμένες εφαρμογές του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (Π.Σ.Δ.).

Βασικά σημεία τηλεκπαίδευσης

  • Τα μαθήματα σε ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. αρχίζουν στις 08:00, στα Γυμνάσια στις 08:30, ενώ για τα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά σχολεία στις 14:10. Πολλά ιδιωτικά σχολεία ορίζουν την έναρξη των μαθημάτων στην πρωτοβάθμια στις 08:00.
  • Η διδακτική ώρα για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση διαρκεί 30′, ενώ για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Γενική και Επαγγελματική) διαρκεί 40′.
  • Ημερησίως τα Νηπιαγωγεία θα έχουν τρεις ώρες μάθημα τουλάχιστον. Για τα Δημοτικά προβλέπονται πέντε ώρες μάθημα. Όσον αφορά στη Δευτεροβάθμια, το ημερήσιο Ωρολόγιο Πρόγραμμα σε Γυμνάσια, ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. περιλαμβάνει έξι ή επτά διδακτικές ώρες.
  • Όλοι οι εκπαιδευτικοί υποχρεούνται να παρέχουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Για όσους εκπαιδευτικούς δεν έχουν υπολογιστή ή άλλον κατάλληλο εξοπλισμό στο σπίτι τους και αδυνατούν να την παράσχουν, προβλέπεται η σαφής τους υποχρέωση να προσέρχονται στις σχολικές μονάδες τις ώρες που είναι να διδάξουν και να κάνουν χρήση του εξοπλισμού που διαθέτει η σχολική μονάδα.

Πρόγραμμα μαθημάτων

Οι διευθυντές και διευθύντριες των σχολικών μονάδων (σε συνεργασία με τον σύλλογο διδασκόντων/ουσών) έχουν διαμορφώσει το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα της σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας. Σε αυτό λαμβάνονται υπόψη οι υπουργικές αποφάσεις που το καθορίζουν, και το οποίο έχει αποσταλεί στις οικείες Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Τα προγράμματα έχουν ως εξής:

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ

Ώρα

Από

Έως

14:10

14:40

15:00

15:30

15:50

16:20

ΔΗΜΟΤΙΚΑ

Ώρα

Από

Έως

14:10

14:40

14:50

15:20

15:30

16:00

16:10

16:40

16:50

17:20

ΓΥΜΝΑΣΙΑ

Ώρα

Από

Έως

8:30

9:10

9:20

10:00

10:10

10:50

11:00

11:40

11:50

12:30

12:40

13:20

13:30

14:10

ΓΕ.Λ. – ΕΠΑ.Λ.

Ώρα

Από

Έως

8:00

8:40

8:50

9:30

9:40

10:20

10:30

11:10

11:20

12:00

12:10

12:50

13:00

13:40

Στην περίπτωση των Εσπερινών Γυμνασίων και των Εσπερινών Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων, το πρόγραμμα διδακτικής ώρας και διαλείμματος έχει διαμορφωθεί αναλόγως και υλοποιείται συμφώνως του ισχύοντος ωραρίου λειτουργίας τους.

Τα προσωπικά δεδομένα στην τηλεκπαίδευση

Είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι σύμφωνα με τον Γενικό Κανονισμό για την Προστασία Δεδομένων (Ε.Ε.) 2016/679 («Γ.Κ.Π.Δ.») και του Ν. 4624/2019, τα προσωπικά δεδομένα αποτελούν αντικείμενο επεξεργασίας από το Υ.ΠΑΙΔ.Θ. . Σκοπός αυτής της επεξεργασίας είναι η επικοινωνία των εκπαιδευτικών με τους γονείς και ο συντονισμός της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους 2020-2021, εφόσον παραμένει ο κίνδυνος διασποράς του κορωνοϊού COVID-19. Ακόμα και κατά τη διάρκεια του διαδικτυακού μαθήματος συλλέγονται μεταδεδομένα, τα οποία παράγονται κατά τη χρήση της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης και είναι απαραίτητα για τη διάγνωση των τεχνικών ζητημάτων και συνακόλουθα αφορούν στην τεχνική υποστήριξη της πλατφόρμας. Τα δεδομένα που χρησιμοποιούνται για να λειτουργήσει η πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης θα διαγραφούν μετά τη λήξη των έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση του ιού, ενώ τα προσωπικά δεδομένα, που είναι ήδη αποθηκευμένα στα συστήματα του Υ.ΠΑΙΔ.Θ., λόγω της ιδιότητας κάποιου ως μαθητή/τριας ή γονέα/κηδεμόνα, θα διατηρηθούν, όπως ορίζεται στις σχετικές πολιτικές του Υ.ΠΑΙΔ.Θ. . Τέλος, αν και στην πλατφόρμα Webex έχει απενεργοποιηθεί η δυνατότητα καταγραφής και αποθήκευσης του μεταδιδόμενου μαθήματος, πρέπει να υπενθυμίζεται ότι η οποιαδήποτε καταγραφή της εικόνας ή της ομιλίας από άλλο πρόσωπο κατά τη διάρκεια των διαδικτυακών μαθημάτων είναι παράνομη και επισύρει αστικές, ποινικές και διοικητικές κυρώσεις.

Επίλογος

Οι παραπάνω πληροφορίες και κανονισμοί, που ρυθμίζουν την τηλεκπαίδευση και τις διαδικασίες της, συνεχίζουν και το 2021. Οι εγκύκλιοι του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, που έχουν εκδοθεί περί της εφαρμογής της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, συνεχίζουν να ισχύουν και επικαιροποιούνται. Με το μέλλον ακόμη τόσο αβέβαιο εν μέσω πανδημίας, οι μαθητές και οι μαθήτριες αλλά και οι γονείς και οι κηδεμόνες τους θα πρέπει να κάνουν υπομονή και να συνεχίσουν με ζήλο και επιμονή την αναγκαία, εξ αποστάσεως εκπαίδευσή τους μέχρι νεωτέρας…

 

Πηγές

 

Ηλ. Ταχ.: [email protected]

Κωνσταντίνος Ουρανός

Δάσκαλος

 

Αγάθη Πατσιούδη

Δασκάλα – Ειδική δασκάλα επί των Διαταραχών Λόγου

 

Ιωάννα Ασυλογιστάκη

Δασκάλα

Περισσότερα στην ενότητα...

Γιατί το παιδί μου να διαβάζει βιβλία

Γιατί το παιδί μου να διαβάζει βιβλία

Πώς τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης επηρεάζουν την εικόνα του σώματος και την αυτοεκτίμηση

Πώς τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης επηρεάζουν την εικόνα του σώματος και την αυτοεκτίμηση

Διαμορφώνει το σχολείο πολίτες;

Διαμορφώνει το σχολείο πολίτες;