Σύνταξη άρθρου: Κωνσταντίνος Ουρανός

 

 

Τις πταίει για το περιστατικό του ξυλοδαρμού της μαθήτριας στο ΕΠΑ.Λ. ;

Οι λόγοι είναι πολλοί. Ας τους δούμε.

 

• Το ότι οι εκπαιδευτικοί είναι παντελώς απροετοίμαστοι και ανεκπαίδευτοι για καταστάσεις κρίσης και έντασης στα σχολεία. Ούτε κατέχουν τεχνικές, ώστε να διαχειριστούν σωστά τις σχέσεις τους με τους μαθητές. Ποιος φταίει για αυτό;

 

• Το ότι οι εκπαιδευτικοί προσλαμβάνονται χωρίς πρότερη αξιολόγηση και συνέντευξη. Ποιος φταίει για αυτό;

 

• Το ότι πάρα πολλοί διδάσκοντες είναι άνθρωποι, οι οποίοι κάνουν αυτή τη δουλειά απλώς για τον μισθό. Δεν έχουν το παραμικρό ενδιαφέρον για τη διδασκαλία καθεαυτή, ούτε ενδιαφέρονται για τις (πολύ δύσκολες αλήθεια) επιστήμες της Αγωγής. Φυσικά ούτε επέλεξαν το επάγγελμα από έγνοια για τις μικρότερες γενιές. Το επέλεξαν για να αποκατασταθούν σε μία (φαινομενικά!) εύκολη και «ακίνδυνη» δουλειά. Ποιος φταίει για αυτήν τη νοοτροπία; Σε πόσο μεγάλο μέρος της ελληνικής κοινωνίας αφορά;

 

• Το ότι τα σχολεία δεν έχουν διοικητικό προσωπικό. Είναι πολύ σοβαρό θέμα και θα πρέπει να λυθεί όσο πιο άμεσα γίνεται. Ο εκπαιδευτικός δεν μπορεί να επωμίζεται τόση μεγάλη πίεση από πολλές κατευθύνσεις ταυτοχρόνως. Η κοινωνία αρνείται να το καταλάβει αυτό και να τον βοηθήσει. Ποιος φταίει για αυτό;

 

• Το ότι οι εκπαιδευτικοί αναγκάζονται να αντιμετωπίζουν καθημερινά πολλά περιστατικά απίστευτου θράσους, αγένειας, εγωπάθειας, κακογουστιάς, κουτοπονηριάς και εκδικητικότητας, τα οποία λειτουργούν ως τροχοπέδη και στην καλή τους απόδοση. Κάποια από αυτά είναι και επικίνδυνα για την ψυχική αλλά και για τη σωματική τους υγεία. Ποιος φταίει που αυτά μπορούν και συμβαίνουν; Πώς προστατεύονται οι εκπαιδευτικοί;

 

• Το ότι πολλοί μαθητές αλλά και οι γονείς τους δε γνωρίζουν για ποιον ακριβώς λόγο πηγαίνουν στο σχολείο. Το εκλαμβάνουν ως χώρο φύλαξης και ως διάμεσο που δίνει το πολυπόθητο απολυτήριο, για να βρουν δουλειά αργότερα. Δε μορφώνει, δε διαπλάθει. Άλλωστε δεν υπάρχει ανάγκη και ζήτηση για αυτό… Ποιος φταίει;

 

Η ελληνική κοινωνία βρίσκεται σε μία κατάσταση όπου η ευγένεια και η κατανόηση εκλείπουν. Επίσης η μόρφωση και η καλλιέργεια. Όσον αφορά στον ρόλο και στη λειτουργία του σχολείου στην κοινωνία όλοι, μα όλοι, εθελοτυφλούν σκοπίμως. Η πραγματικότητα είναι πως χρειάζεται μια μεγάλη αναμόρφωση των πάντων, που εμείς στο Αθηνοδρόμιο δε βλέπουμε να έρχεται…

 

 

Ηλ. Ταχ.: [email protected]

Κωνσταντίνος Ουρανός

Δάσκαλος

 

Ιωάννα Ασυλογιστάκη

Δασκάλα

 

Τάσσος Κυρίκος

Μαθηματικός

 

Αγάθη Πατσιούδη

Δασκάλα – Ειδική δασκάλα επί των Διαταραχών Λόγου

 

Χριστίνα-Μαρίνα Κακλαμάνη

Νηπιαγωγός